20 wijsheden uit kinderboeken die volwassenen nooit mogen vergeten

Via Guy Kawasaki op twitter ontdekte ik volgende blogpost met 20 citaten uit kinderboeken.

Het bijschrift op Holykaw gaat als volgt:

As adults, we spend billions of dollars every year reading more complicated versions of the exact same wisdom dished out in the books we read as children, dressed up by Dr. This or That.

What we could really use is some gentle soul reading us Winnie the Pooh before bed, and maybe a hug or two. […]

Ik haalde (en nog steeds) inderdaad veel inspiratie, energie en kennis uit de boeken die ik vroeger las. De kleine prins, de GVR, de baron van Münchhausen, Calvin & Hobbes, … En nu ben ik doorgegroeid naar verhalen zoals Onze ijsberg smelt!, Wie heeft mijn kaas gepikt?, Somniyum, …

Ik ben ongelooflijk blij dat schrijvers van ‘volwassenenboeken’ nog steeds de kracht van verhalen zien, tegelijkertijd ben ik misschien nog blijer dat ik af en toe de Griezels uit de boekenkast kan nemen, me met een kop koffie in de zetel kan zetten en me daaraan kan laven.

Link naar post op Holykaw

About Toon Maillard

Social enthousiast inspired by creativity, learning , LEGO, co-creation, storytelling, design, innovation & talent

Posted on 31/10/2014, in Brainfood, Inspiratie and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a comment