Letterzetten

Visieteksten en missieverklaringen zijn er legio, net als inspirerende video’s. Het is maar net wat voor inspiratie je nodig hebt, en er bestaat wel een fijne video met mooie beelden en passende muziek voor.
Design-bedrijf Holstee gaat er prat op dat de drie oprichters op een dag samenzaten en hun visie op het leven in een Manifesto goten, dat tevens de visie voor hun bedrijf werd, die, par accident, ook nog eens viraal ging:

Goeie marketing natuurlijk, met fietsers, ondergaande zon, een algemene urban vibe… Maar ik betrapte mezelf erop dat ik de video toch nog eens opnieuw opzocht en herbekeek, eens deelde met iemand, nog eens doorstuurde en gewoon als muziekje op de achtergrond opzette. Onder hangt er een zelf-geprinte versie aan mijn keukenkastje, want marketing of niet. Als je erin slaagt je leven zo te leiden, dan kan dat op mijn bewondering rekenen.

Nu, iets dat me altijd aantrok, zowel in het geschreven als in het gefilmde Manifesto was het citaat en daarbij het beeld van de kaart die opengeplooid werd met:

Getting lost will help you find yourself

Iets wat ik ook kan, dacht ik.
Tot ik een eerste schets maakte en nog eens geconfronteerd werd met mijn pseudo-doktersgeschrift (ooit zei ik tegen mijn huisarts “ah, nu snap ik het”, waarna ik tot mijn eigen gêne mocht uitleggen dat haar geschrift nog onduidelijker was dan het mijne. Ik ben minder extravert geworden over de jaren denk ik…)

Dan maar de lat, geodriehoek en een rekenblaadje. Na wat gepruts en geduld (een keer of 3 heb ik bijna opgegeven), ben ik toch min of meer tevreden over het resultaat en hangt er nu een plan van Parijs inspirerend te wezen tegen mijn muur. Voor versie 2 ga ik me toch voorzien van een drukpers, of van die vintage kraslettertjes…

2014-10-01 21.41.18

About Toon Maillard

Social enthousiast inspired by creativity, learning , LEGO, co-creation, storytelling, design, innovation & talent

Posted on 07/10/2014, in Inspiratie and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

