OEN

Ik werd vandaag zowaar een oen genoemd!

De aanleiding is een coachingstraject rond inspraak en participatie van personen met een verstandelijke beperking dat ik recent opgestart heb. Boeiend toch wel. Daar kreeg ik van een van de deelnemers de feedback dat door mijn open houding het veel eenvoudiger was om ook open te zijn…

Toen ik vandaag gevraagd werd, vanuit Waarderend Onderzoekende houding, naar wat ik dan juist gedaan had, moest ik het antwoord schuldig blijven… Blijkbaar zit er toch iets in de theorie van Luk De Wulf dat talent iets is wat vooral anderen zien. OEN, Open, Eerlijk en Nieuwsgierig… ‘Rustig’ voegde mijn AI-partner er nog aan toe. ‘EONR’ dus eigenlijk voor de volledigheid.

Wat ik moest toegeven dat ik inderdaad de eerste keer volledig in mijn comfort-zone zit. Nu is de opdracht nog iets te doen de volgende sessies. Iets waarvan de uitkomst nog volledig open is… Spannend, maar ook boeiend. Immers, als de uitkomst al vast zou liggen, dan zou het hele gedoe van trajectbegeleiding eigenlijk overbodig zijn. Gelukkig dus maar 🙂
Maar toch iets waarbij ik voel, dat theorie en praktijk nog ver uit elkaar liggen en dat ik langzaam maar zeker opschuif in mijn stretch.

Comfort Stretch Panic Model

Vandaag trouwens ook voor de eerste keer echt de kans om een aantal postgraduaat-zaken in te zetten. Smaakt naar meer!

About Toon Maillard

Social enthousiast inspired by creativity, learning , LEGO, co-creation, storytelling, design, innovation & talent

Posted on 24/02/2014, in Coaching, Education, Innovatie, Innovation, Inspiratie, Talent, Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

Leave a Reply

